Pentru prima dată, un reprezentant al municipalităţii a arătat care vor fi liniile directoare ale strategiei de dezvoltare a Clujului pentru viitorii şapte ani. Primarul Clujului, Emil Boc, a prezentat, în cadrul conferinţei Cluj Business Days, principalele direcţii ale strategiei de dezvoltare a Clujului pentru perioada bugetară 2014 – 2020. Astfel, noua strategie va reflecta transformarea Clujului dintr-un oraş al marii industrii, precum cea reprezentată de fostul CUG, într-un oraş al serviciilor, potrivit www.clujtoday.ro. Potrivit planului elaborat de reprezentanţii municipalităţii, economia Clujului se va baza pe dezvoltarea IT-ului, a serviciilor financiare şi a celor bancare, a sănătăţii şi a serviciilor academice. De asemenea, municipalitatea va avea ca prioritate extinderea transportului public la nivelul întregii zone metropolitane, dar şi o politică fiscală unitară în această zonă, precum şi o strategie comună de atragere a investitorilor, în aşa fel încât autorităţile care vor gestiona viitoarea zonă metropolitană să poată utiliza cu maximum de eficienţă terenurile care mai sunt disponibile pentru mari investiţii.
Calitatea serviciilor din Cluj, peste cea din Bucureşti
Principala ţintă asumată de Emil Boc este ca, în această perioadă, calitatea serviciilor din Cluj să o depăşească pe cea din Bucureşti. „Vrem ca Clujul să devină un oraş în care să te simţi acasă, în care să îţi poţi dezvolta o afacere şi în care să revii oricând cu plăcere”, a spus primarul Emil Boc.
Pentru a transforma Clujul într-un pol real de dezvoltare regională, primarul Emil Boc a declarat că va continua liniile care presupun acordarea de facilităţi fiscale. Astfel, proprietarii de clădiri verzi vor beneficia în continuare de reducerea de 50 la sută la plata taxelor şi impozitelor locale. De asemenea, companiile, dar şi persoanele fizice aflate în dificultate, ca