Au pornit utilajele care sapă tunelurile Magistralei 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor. Însă bucureștenii mai au de așteptat până în 2016 ca să poată circula cu metroul.
Vești bune pentru locuitorii din Drumul Taberei. După mai multe luni de pauză, în care nu s-a lucrat nimic, cârtițele au început să sape tunelul magistralei 5.
Astăzi a fost pus în funcțiune primul echipament (TBM – tunnel boring machine). Evenimentul de lansare a avut loc în prezența Primului Ministru, Victor Ponta și a Ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, pe şantierul viitoarei staţii de metrou Academia Militară, ce face parte din tronsonul 1 Drumul Taberei – Eroilor, al Magistralei 5 de metrou.
„Utilajele nu se mai opresc până nu termină de săpat tunelurile. Vom supraveghea cu atenție aceste lucrări pentru ca termenele să fie respectate. Am cerut constructorului să se asigure că traficul la suprafață va fi redat conform planificării, la finalul anului viitor„, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.
Potrivit programului de lucrări, structura staţiilor şi a tunelelor va fi gata în prima jumătate a anului 2015.
Prezent la inaugurarea săpăturilor, Ponta a precizat că o schimbare semnificativă în ceea ce priveşte fluidizarea traficului rutier în cartierul Drumul Taberei, afectat în prezent de şantierul la metrou, va fi înregistrată abia în toamna anului viitor.
”Proiectul a început foarte prost, nu a fost gândit foarte clar ca finanţare şi ca timp. Fostul guvern a alocat 10 milioane euro, noi trebuie să alocăm restul până la 1,5 miliarde”, a spus Ponta, aflat pe şantierul Magistralei 5.
Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.
Acest proiect