Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, anunţă că vrea referendum pentru a întreba populaţia dacă îşi doreşte sau nu transport în comun gratuit. Unul dintre viceprimari spune, însă, că, la nivel de Municipalitate, nu s-a făcut o analiză a costurilor pe care le-ar implica această decizie. În plus, cine şi cum ar acoperi sumele care, în momentul de faţă, se încasează din vânzarea de bilete şi abonamente?
“Gratuitatea transportului în comun îi va costa scump pe timişoreni”
Reprezentanţii Partidului Mişcarea Populară Timiş avertizează că ideea lansată de primarul Nicolae Robu de a acorda gratuitate la transportul în comun pentru toţi călătorii se va dovedi păguboasă.
Eugen Stănescu, vicepreşedinte P.M.P. Timiş, confirmă că normele europene prevăd acordarea unor subvenţii, dar numai către categoriile defavorizate de cetăţeni. Ceea ce se întâmplă în momentul de faţă şi în Timişoara – unde pensionarii, elevii şi studenţii au gratuitate totală pentru mijloacele de transport în comun. Totuşi, spune că, raportându-se la experienţele altor oraşe europene care au aderat la acest sistem, s-a dovedit că nu este o opţiune profitabilă pentru autorităţi: “A condus la vandalizarea şi deteriorarea rapidă a mijloacelor de transport, înregistrându-se întârzieri majore, mijloacele de transport în comun devin suprapopulate, scăzând, în consecinţă gradul de confort”.
În plus, mai spune Eugen Stănescu, organizarea unui referendum pentru a afla răspunsul populaţiei la întrebarea “Vor timişorenii gratuitate pentru transportul in comun?”, este inutil: “Evident că răspunsul va fi «da»! Însă în ce condiţii?”.
Conform estimărilor sale, subvenţia acordată lunar R.A.T.T. de către Primăria Timişoara este de circa 3,5 milioane de lei, ceea ce reprezintă mai puţin de 40 la sută din bugetul lunar necesar al regiei: “Înseamnăcă restul de peste 60 de