Arhitecţii bucureşteni consideră pasajul rutier subteran de la Piaţa Presei Libere inutil funcţional şi fundamental nociv, opunându-se vehement acestui proiect. Cu toate acestea, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, merge mai departe cu proiectul, acesta fiind supus dezbaterii consilierilor generali chiar în şedinţa ce va avea loc astăzi. Mai mult, arhitecţii acuză primăria că nu a ţinut cont, în cadrul dezbaterilor publice, de nici una dintre opiniile experţilor care contestau proiectul.
Filiala Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor din România şi-a argumentat de nenumărate ori opoziţia faţă de pasajul rutier subteran care ar trebui să lege Piaţa Presei Libere cu Piaţa Arcului de Triumf. Potrivit specialiştilor, odată cu construirea autostrăzii A3, DN1 îşi va pierde mult din importanţa pe care o are în prezent. Studiile arată că, datorită mutării traficului de lung parcurs pe A3, circulaţia pe DN1 va scădea cu aproximativ 30%. Arhitecţii susţin că problema congestiei traficului se rezolvă prin rute ocolitoare şi inele, nu prin facilitarea tranzitului maşinilor către centru. „În zona Piaţa Presei Libere nu există blocaje majore ale circulaţiei. Admiţând că ele există sau vor exista, extinderea pasajului spre Şoseaua Kiseleff nu va face altceva decât să le deplaseze spre sud, către Piaţa Victoriei”, susţin arhitecţii într-un comunicat remis PUTEREA.
Un alt argument adus de specialişti se referă la agresarea mediului, întrucât proiectul propune tăieri masive de arbori, dar şi a spaţiului public, construirea rampei pasajului presupunând îngustarea drastică a trotuarului. „Împreună cu Parcul Herăstrău, Şoseaua Kiseleff dă reprezentativitate zonei de nord a oraşului. Pentru cei care sosesc în Bucureşti venind de la aeroport, Piaţa Presei Libere şi continuarea ei prin axul monumental al Şoselei Kiseleff reprezintă poarta de intrare într-o adevărată capitală europ