Diferenta dintre generatii poate fi o bataie mare de cap pentru multi manageri dar, totodata, o adevarata oportunitate. Deseori, din pacate, aceste diferente nu sunt remarcate si nu sunt folosite eficient, in favoarea business-ului si a unei atmosfere cat mai placute la locul de munca. Wall-Street.ro a discutat, in exclusivitate, cu una dintre cele mai bine instruite persoane pe segmentul generatiilor, Cheryl Cran.
Canadianca Cheryl Cran a scris patru carti despre generatii, ofera consultanta pe plan global companiilor din aproape orice arie de activitate si sustine zeci de conferinte, anual, pe plan global.
Wall-Street.ro: Esti experta in studiul generatiilor…
Cheryl Cran: Este doar o nisa a expertizelor mele. Sunt specializata in leadership si, intr-adevar, in special pe generatii.
W-S.ro: Vreau sa ma intrebi 2-3 lucruri din care sa va dati seama din ce generatie fac parte.
CC: (zambind) O intrebare aparte, n-am fost niciodata intrebata acest lucru! Nu o sa te intreb cati ani ai, ar fi prea simplu. OK, te-as intreba la ce varsta te-ai jucat prima oara jocuri video, ce varsta au parintii tai si apoi, pentru o mai buna determinare, ce anume pretuiesti mai mult – libertatea sau proprietatea?
W-S.ro: La ultima intrebare as raspunde “libertatea”. Ce spune acest lucru despre cineva?
CC: Cel mai probabil, apartine generatiei Y. Daca ar raspunde ca proprietatea este mai importanta, acel om ar fi mai inclinat catre generatia X, mai in varsta.
Cum se definesc generatiile
W-S.ro: Haide sa definim mai bine, mai clar, aceste generatii.
CC: Sigur. Generatiile Y au 20-20+ ani, pana la 35 de ani. Generatiile X au 30 pana la aproape 50 de ani, desi Barack Obama considera ca face parte din generatia X si are 52 de ani, deoarece are o atitudine tinereasca, spune el. Apoi avem generatia Zoom