Microsoft încă lucrează la viitorul său înfloritor. Ultima „cărămidă“ pusă este jocul Halo 4. Şi nu pus oriunde, ci pe un smartphone cu Windows Phone 8. Şi nu pe oricare, ci pe cel mai ieftin.
AMD oferea un teaser care să stârnească imaginaţia în urmă cu câţiva ani, când discuta despre cloud gaming. Microsoft nu se mai joacă cu imaginaţia, ci încearcă să pună pe picioare un astfel de sistem. The Verge susţine că unii oficiali ai companiei deja au demonstrat prototipul în timpul unei întâlniri interne. Demonstraţia lor a constat în rularea jocului Halo 4 pe Windows Phone şi PC.
În momentul în care Microsoft a trecut la Windows Phone 8, şi a abandonat platforma de debut, a spus că face asta pentru că deşi vizual totul a rămas aproape la fel, intern este schimbat sistemul de operare mobil după arhitectura Windows. Acum se prefigurează utilitatea acelei schimbări. Jocul Halo 4 a rulat din cloud şi se pare că a rulat destul de bine, cu o latenţă de 45 milisecunde pe un Lumia 520, cel mai slab dotat smartphone Nokia.
Dispozitivul pe care a fost făcută demonstraţia a avut şi un gamepad de Xbox ataşat, iar PC-ul de test a fost unul cu o dotare hardware destul de limitată. Deocamdată este doar un prototip, din câte se pare funcţional, dar nu există o dată de lansare sau un nume pentru acest nou serviciu. Totuşi, Microsoft construieşte deja de ceva timp un sistem cloud pentru Xbox One şi l-ar putea folosi pe acela pentru o conectare şi la Windows Phone sau alte PC-uri.
Ceea ce vrea Microsoft să facă, într-o formă finală, va depinde de viteza de conectare la Internet şi costul general. Cost şi din partea Microsoft care va avea de întreţinut zeci sau sute de mii de servere. „Trebuie să vedem cam ce înseamnă asta, în timp, cât va costa şi cât de bună este experienţa de utilizare“, a afirmat Albert Penello, senior director pentru Xbox, într-un interviu rece