Pacienții care vor să apeleze la serviciile Spitalului Roman au, de luna aceasta, noi reguli de adresare. Schimbările sunt motivate de nevoia unității medicale de a se acredita. Chiar dacă par desprinse din filmele americane cu medici care lucrează la Camera de Urgențe, modificările sunt deja puse în aplicație și, că vor sau nu, bolnavii și rudele trebuie să se alinieze noilor standarde.
Pacientul, pus să-și dea consimțământul
Comitetul director al Spitalului a decis ca, săptămânal, în fiecare zi de miercuri, să organizeze întâlniri cu șefii de secție. Săptămâna trecută, împreună, cadrele medicale au stabilit ca fiecare pacient internat pe o secție să dea cu subsemnatul, în sensul de a semna, că este conștinent de tratamentele care i se vor aplica. Măsura pare, la prima vedere, ciudată, dat fiind faptul că medicii știu mai bine ce este în interesul pacientului, însă procedurile de acreditare cer o atenție în plus pe ceea ce înseamnă drepturile pacienților. „Am definitivat consimțămintele pentru pacienți. Ele existau și înainte, dar acum au fost aliniate la legislația actuală. Este un formular pentru situații când pacientul nu poate să-și exprime voința – fiind în comă sau având utlburări psihice, moment în care semnează aparținătorul. Un alt formular vizează starea de urgență și acceptul pacientului pentru a primi tratament și a fi supus unor investigații. În cazul copiilor, formularul trebuie să fie semnat de părinte. Un caz special vizează operațiile și inclusiv anestezia și tratamentul post-operatoriu”, a declarat doctor Cătălina Pălăncianu, managerul Spitalului Roman. Aceasta spune că, tocmai în secția de Interne unde-și desfășoară activitatea de medic, a avut un pacient cu probleme psihice și fără aparținători. În acest caz, chiar și fără consimțământ, medicii i-au aplicat bolnavului tratamentul.
Pacienții – întâi înregistrați, ap