La începutul săptămânii trecute, prefectul Constanţei, Eugen Bola, era categoric: „Dacă nu se intervine urgent, riscăm prăbuşirea podului Agigea”, spunea acesta. A revenit apoi cu declaraţii la fel de alarmiste. A recunoscut că nu este specialist în domeniu, dar a subliniat că experţii i-au comunicat că podul trebuie închis şi şi-a însuşit declaraţia. Hobanele, spunea Bola, sunt de vină. ”Situaţia este foarte gravă. Podul se poate prăbuşi, dacă nu se schimbă hobanele. Ele au 30 de ani durată de viaţă, termen care a expirat şi trebuiesc schimbate. Procesul tehnic este acela de tăiere a celor vechi şi de înlocuire cu altele noi”, explica prefectul.
Ponta a schimbat decizia
După ce a alarmat circa 200.000 de persoane, prefectul s-a gândit să îi aducă la cunoştinţă situaţia din teritoriul şi ”Dumnezeului pe pământ”, adică premierul Ponta (”Mai sus decât domnul premier nu este decât bunul Dumnezeu”, spunea Bola). Primul ministru a decis că este cazul să vină să vadă personal care este situaţia podului. A efectuat o vizită, însoţit de prefect, specialişi şi conducerea PSD Constanţa. A pus întrebări pe care le-ar pune orice persoană care nu are habar despre construcţia şi întreţinerea podurilor. După întâlnirea, care nu a durat mai mult de câteva ore, a luat o decizie suprinzătoare: podul nu se mai închide. "De la 1 octombrie trebuie să restricţionăm traficul pe podul actual la maxim 3,5 tone, astfel că pe pod vor mai putea trece doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, circulaţia tuturor celorlalte autovehicule - camioane, autobuze, inclusiv cele aparţinând transportului în comun - urmând să fie oprită. Traficul maşinilor sub 3,5 tone va fi monitorizat 24 de ore din 24 în privinţa degradării care, în ultima perioadă, s-a accelerat într-un ritm foarte rapid, fiind afectată structura de rezistenţă”, a spus Ponta. Şi-a lăsat însă o portiţă de salvare. ”Dacă va