Duminică, zeci de copii din Roman au așteptat mult și bine ca polițiștii rutieri să fie punctuali. Oamenii legii ar fi trebuit să demareze, la ora 10.00, o campanie națională.
Duminică, copiii din toată țara au fost invitați să participe la lecții de educație rutieră. Sfaturile despre traversarea corectă și alte situații din trafic au fost date de polițiști în parcările tuturor magazinelor din țară ce aparțin unui cunoscut lanț de hypermarketuri.
Activitatea, care s-a terminat cu premii pentru cei mici, a fost intens promovată prin sporturi publicitare la televiziunile naționale, dar și în mediul online. Campania ”Verde la educație pentru circulație”, desfășurată de Lidl cu sprijinul Poliției Rutiere Române, a debutat, în toată țara, la ora 10.00. Mai puțin la magazinele Lidl din Roman, acolo unde copiii și părinții au așteptat în zadar ca polițiștii rutieri să apară și să le povestească despre comportamentul corect pe stradă. Reprezentanții Lidl nu au împărțit darurile celor prezenți, în speranța că partea educativă a acestei acțiuni va avea loc, așa după cum fusese programat. Dar, după o oră de răbdare din partea părinților și de dezamăgire din partea copiilor, tânăra generație a decis că trebuie să se facă auzită. Iar micuții s-au grupat și au început să strige: ”Nu plecăm! Protestăm!”.
Reprezentanții Poliției Neamț nu au avut un punct de vedere unitar cu privire la situația specială de la Roman. Șeful Poliției Neamț a aflat de la Ziarul de Roman despre acest parteneriat la nivel național, dar a revenit cu informații. ”La nivelul Inspectoratului de Poliție Neamț, de această campanie s-a ocupat Serviciul Rutier. În Piatra-Neamț au fost echipajele rutiere la magazinele Lidl, nu știu de ce la Roman nu s-a întâmplat asta. Am înțeles că, în fiecare oraș, un reprezentant al magazinelor trebuia să ia legătura cu polițiștii. Nu știu mai multe, dar voi