Renault a lansat în România modelele diviziei Sport. Twingo RS, Clio RS 200 EDC și Megane RS au fost supuse unor teste riguroase pe singurul circuit disponibil lângă București, unul de karting, în lispa unuia auto. Cei 3 RS au fost dați pe mâinile ziariștilor auto, atent copilotați de trei ași ai raliului din România. Rând pe rând, sutele de cai-putere, șasiurile sport și echipamentele special create pentru aptitudini sportive au fost dezlănțuite, mai tare sau mai încet, pe pista îngustă, dar șicanată, de la Amkart. Trei mașini, trei senzații diferite, fiecare cu tentațiile sale. Mai multe amănunte, precum și fișele tehnice le puteți vedea pe automotomania.ro
Eu am urcat primul la volan, așa că am luat-o în ordine crescătoare. A cailor-putere și a caroseriilor. Primul a fost Twingo RS. 133 de cai-putere dintr-un motor aspirat de 1,6 litri, 1.133 kg și un sprint la 100 km/h în 8,7 secunde. Viteza maximă de 201 km/h a fost doar o cifră de catalog, evident inutilă pe un circuit în care treapta a doua a fost de bază. Ce are specific? Șasiu, eșapament și scaune, plus o ambianță, toate RS. În plus, opțional un monitor pe care se pot urmări caracteristicile tehnice în timp real. Cum se comportă? Scurt și nervos, Twingo RS este foarte distractiv și uşor de manevrat, permițând abordarea unor viraje strânse la limită, fără teama de a ajunge pe iarbă. Prețul de bază este de 16.000 de euro cu TVA, cu 4.900 de euro mai mult decât un Twingo de 75 cp.
Piesa de bază
A urmat Clio RS 200 EDC. 200 de cai-putere - turbo, dintr-un 1.6 litri - care se aud direct în habitaclu. O membrană montată sub bord transmite fiecare vibrație a eșapamentului într-un concert, de fiecare dată unic, al cailor putere. Sprintul este de 6,7 secunde până la 100 km/h, la un consum mediu anunțat de 6,3 litri/100 km, iar viteza maximă de 230 de km/h. Transmisia puterii se face printr-o cuti