Infrastructura CFR necesită reparaţii capitale de 10 miliarde de euro, dar nu există fonduri. Declaraţia aparţine lui Jean Nicolaos, director CFR pentru Strategie şi Relaţii Internaţionale.
Jean Nicolaos, director CFR pentru Strategie şi Relaţii Internaţionale, a declarat că există mari întârzieri la programul de reparaţii capitale. Aproximativ 8000 km din cei 10.700 km ai reţelei feroviare necesită reparaţii.
Nicolaos a precizat că dacă până în 1989, CFR realiza 300 km de reparaţii capitale pe an, astăzi se reabilitează anual doar 10 km. Directorul a explicat că lipsa reparaţiilor a atras cu sine introducerea restricţiilor de viteză. Trenurile de călători circulă în prezent cu o viteză medie comercială de 46 km/oră, iar cele de marfă se deplasează cu o viteză medie de 23 km/h.
CFR şi-a propus ca până în 2020 să încheie lucrările de reabilitare a laturii nordice a Coridorului IV şi să realizeze modernizarea laturii de sud a traseului. Investiţiile sunt estimate la aproximativ 7 miliarde de euro şi vor fi susţinute şi din fonduri europene, raportează Mediafax.
Alte obiective ale CFR sunt reabilitarea staţiilor de cale ferată din toate reşedinţele de judeţ şi promovarea liniilor de mare vizeză. Problema principală rămâne însă cea a reparaţiilor capitale.
Pentru reabilitarea celor 8000 km de reţea feroviară sunt necesare aproximativ 10 miliarde euro.
Infrastructura CFR necesită reparaţii capitale de 10 miliarde de euro, dar nu există fonduri. Declaraţia aparţine lui Jean Nicolaos, director CFR pentru Strategie şi Relaţii Internaţionale.
Jean Nicolaos, director CFR pentru Strategie şi Relaţii Internaţionale, a declarat că există mari întârzieri la programul de reparaţii capitale. Aproximativ 8000 km din cei 10.700 km ai reţelei feroviare necesită reparaţii.
Nicolaos a precizat că dacă până în 1989, CFR realiza 300 km de repara