Piata asigurarilor din Romania este mai putin dezvoltata decat ar trebui sa fie, comparativ cu alte piete de profil din strainatate sau cu sistemul bancar local, si este in continuare dependenta de segmentul asigurarilor auto obligatorii. Sub acest aspect, cat de profitabila ar fi o linie de business cu asigurari pentru animale de companie?
Daca ne referim la piata asigurarilor din Romania, ea totalizeaza 2% din Produsul Intern Brut (PIB), in timp ce aceeasi piata din alte tari din Uniunea Europeana, de exemplu, urca spre 7-10% din PIB.
Dincolo de diferenta existenta intre ponderi, un ecart urias este si din punct de vedere al PIB intre Romania si Marea Britanie ori Suedia. Dar, asa cum afirma specialistii din industrie, o piata mai mica, emergenta, are un potential mai mare de crestere.
Cu toate acestea, cresterile de business sustenabile nu provin din asigurarile obligatorii si, ca urmare, o mare parte dintre asiguratorii prezenti pe piata locala si-au mutat atentia mai mult si catre produsele considerate de nisa, precum cele de garantii, transport, culturi agricole sau chiar si pentru animale domestice.
Cel mai recent pas in aceasta directie l-a realizat chiar liderul pietei de profil, Astra Asigurari, care a lansat o polita de raspundere civila a proprietarilor de animale de companie.
Citeşte continuarea pe wall-street.ro