Loteria Română, „mulsă“ an de an de milioane de euro prin management numit politic, se pregăteşte să încheie un nou contract pentru echipamente de videoloterie (jocurile numite popular păcănele), dat fiind că cel cu grecii de la Intralot şi Intracom, semnat pe zece ani, va expira la final de an. Jocurile pe terminalele de videoloterie aduc peste jumătate din veniturile companiei, adică mai mult de 100 de milioane de euro anual, potrivit ultimelor date disponibile.
Deşi se află sub management privat de câteva luni, ce ar fi trebuit să aducă mai multă transparenţă, Loteria nu a făcut public modul în care se va face selecţia viitorului partener, menţionând doar că a „declanşat o procedură de selecţie“, sau valoarea contractului, despre care spune doar că „nu va putea fi stabilită cu precizie de la început, întrucât ea este dependentă de mai mulţi factori cu caracter variabil“, deşi procedura de selecţia a fost demarată, şi nici nu a făcut public numele companiilor cu care poartă discuţii.
„Transparenţa trebuie să existe în orice companie de stat şi la proprietar. Cred că dirijarea continuă să se facă politic şi sub management privat“, este de părere Doru Lionăchescu, analist la casa de investiţii Capital Partners.
Un raport pe 2010 al Curţii de Conturi arăta că Loteria a încheiat în condiţii dezavantajoase contracte cu Intralot SA, Intracom SA şi Lotrom SA în 2003 pentru un sistem de videoloterie pe o perioadă de 10 ani. Mai mult, anul trecut, Dan Alexandru Ghiţă, fostul director general al Loteriei, spunea la preluarea funcţiei, că grupul de firme greceşti Intralot a încasat 460 milioane de lei (104 mil. euro) în intervalul 2007-2011 din contractele cu Loteria, grecii primind 70% din veniturile nete ale companiei.
Loteria: Am declanşat o procedură de selecţie pentru videoloterie
„Contractul cu Intracom şi Intralot expiră la sf