Din nou Premierul Ponta a avut o initiativa de politica economica in afara programului de guvernare USL.
Cresterea poverii fiscale si volatilitatea parerilor “economice” putea fi anticipata din primavara dupa cum am punctat in opinia “Rezultatul primelor 100 de zile de guvernare: va creste povara fiscala”.
Aceasta lipsa de predictibilitate in politica economica, abandonarea programului de guvernare contureaza un profil de neseriozitate care tine investitorii in economia reala la o departare prudenta de Romania.
Desigur ca similar cu cresterea cuantumului amenzilor, Premierul Ponta diversifica “povara” electorala a masurilor anti-economice.
In cazul impozitului forfetar acesta este asumat de Ministrul Grapini si aruncat in mod “curajos” in carca parlamentului ca sa se mai diversifice responsabilitatea, pe model Rosia Montana.
Programul de guvernare USL avea o logica pentru care nu introducea impozite noi si nu crestea impozite si taxe cu exceptia redeventelor plasate dezavantajos pentru Romania pe motive istorice ( asa numitele taxe de pod la aderarea in UE).
Impozitul forfetar a fost supus unor diatribe acrimonioase inclusiv de catre Premierul Ponta si Ministrul Grapini pe cand se aflau in opozitie asa ca nici nu merita reluat argumentele ci doar punctat ca este o noua greseala economica a Premierului Ponta si un soc negativ asupra economiei reale.
In acest caz nu I se mai pot gasi scuze ca nu a stiut ca il deruteaza consilierii.
In goanna dupa venituri la buget pentru a acoperi noua dorinta, avionul pentru demnitari, Premierul Ponta afecteaza economia reala si bunastarea populatiei.
Din nou Premierul Ponta a avut o initiativa de politica economica in afara programului de guvernare USL.
Cresterea poverii fiscale si volatilitatea parerilor “economice” putea fi anticipata din primavara dupa cum am punctat in opinia