Acum trei ani, pe 6 octombrie 2010, se năştea Instagram. Reţeaua socială atât de populară acum era doar un experiment interesant în acel moment. A ajuns să valoreze un miliard de dolari, să fie achiziţionată de Facebook şi să aibă 150 de milioane de utilizatori.
Kevin Systrom şi Mike Krieger au început aplicaţia Burbn şi au decis să o centreze pe fotografie. Pe 5 martie 2010, Systrom a reuşit să atragă 500.000 de dolari finanţare de la un fond de investiţii, iar reacţia iniţială după lansare a fost una extraordinară. Aplicaţia a fost lansată iniţial doar pe iPhone şi promitea fotografii rapide, simple şi frumoase. Cum puteau să facă acest lucru? Filtre de culoare, o tăiere pătrată a fiecărei poze şi limitarea dimensiunilor. După Instagram s-au născut multe clone, dar niciuna nu a ajuns la popularitatea reţelei. Pe Instagram au cont Departamentul de Stat, Casa Albă, NASA, Justin Bieber sau Paul McArtney.
Systrom trecuse înainte de Instagram pe la Odeo, firma care avea să devină Twitter şi pe la Google, unde s-a ocupat de Gmail şi Google Reader. S-a întâlnit cu Mike Krieger şi ca orice vis frumos din San Francisco, au decis să pună pe picioare o aplicaţie. În câteva ore după lansare, mii de oameni o descărcaseră. Sistemele care ţineau serverele în picioare, au căzut.
Cei doi fondatori şi-au dat seama că Burbn semăna prea mult cu Foursquare, aşa că au decis să facă ceva mai simplu. "L-am denumit aşa pentru că spunea exact ceea ce făceam - un fel de telegrame instante", a scris Systrom pe Quora. Cei doi fondatori au ajuns să-şi transporte laptopurile cu ei peste tot pentru a rezolva problemele reţelei. În 24 de ore 25.000 de oameni foloseau aplicaţia, iar în a treia săptămână avea 300.000 de utilizatori. Dar chiar dacă au avut atât de mare succes, au abordat o strategie discretă: doar 11 angajaţi, majoritatea absolvenţi de Stanford.
Povestea lui K