Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de hotarare de guvern prin care amana data pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa pana la 20 decembrie, de la 15 octombrie anterior. Specialistii atrag atentia ca o prelungire a termenului presupune si modificarea strategiei de privatizare, cu toate consecintele implicate.
Printre acestea, posibilitatea ca investitorii care au luat decizia de retragere din procedura de privatizare pe baza prevederilor stabilite prin strategia existenta sa invoce prejudicierea lor.
Orice amanare trebuie analizata din perspectiva prevederilor din strategia de privatizare a CFR Marfa, ale Hotararii de Guvern pentru aprobarea conditiilor de vanzare, precum si a procesului de avizare a preluarii de catre Consiliului Concurentei, a aratat avocatul Cristian Dutescu pentru Ziare.com.
Conform strategiei de privatizare a CFR Marfa, termenul de plata a pretului actiunilor poate face obiectul unei negocieri intre vanzator si cumparator, insa acesta nu poate depasi 60 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului de aprobare a conditiilor principale ale Contractului de privatizare.
Potrivit alin. 2, pct.9 din Anexa HG nr.526/2013 pentru aprobarea conditiilor principale ale contractului de vanzare de actiuni intre stat si Grup Feroviar Roman (GFR), daca finalizarea nu a avut loc, independent de orice culpa a cumparatorului, intr-o perioada de 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, contractul se desfiinteaza de plin drept, fara a mai fi necesara punerea in intarziere, fara orice alta formalitate prealabila si fara interventia instantei.
Aceasta prevedere ar urma sa fie modificata astfel: "Avand in vedere obligatia cumparatorului de a notifica prompt, dupa semnarea contractului de vanzare-cumparare de actiuni, Consiliul Concurentei si