Cauciucuri second-hand? Mai bine nu. E ca şi cum ţi-ai lua un calculator vechi. Tehnologia a avansat, cele mai multe programe vor funcţiona greu sau deloc, piesele se vor strica foarte repede. Ba mai mult, la o adică ai putea strica şi alte lucruri prin casă dacă într-o zi „râşniţa” face „Boom”. La fel şi anvelopele maşinii tale. Există riscul să dai banii de pomană pe SH-uri şi să te trezeşti că nu pică bine janta sau că trebuie să treci mai des pe la vulcanizare. Sau, mai rău, nu mai frânezi la fel de repede. Şi mai rău, face „Poc!” la drum lung şi îi mai nenoroceşti şi pe alţii.
Vine iarna. Sau, mai bine zis, a venit deja în unele zone din ţară. Ca să nu luăm amenzi, trebuie să „încălţăm” maşinile pentru zăpadă. Ce „gume” punem? Noi, second-hand sau reşapate? Răspunsul, cinic: „Depinde de buget”. Criza a afectat buzunarele românilor, iar capitolul siguranţă e pus deseori pe ultimul loc sau nici nu e luat în seamă. Lasă, bă, că merge şi aşa. Ei bine, nu e chiar aşa. Anvelopele second-hand şi reşapate pot dăuna grav siguranţei maşinii tale. Şi vieţii tale.
La mâna a doua
Cauciucurile second-hand pot fi deseori vândute şi revândute. Nu vei şti niciodată al câtelea proprietar eşti. Nici unul dintre predecesorii tăi nu a scăpat de anvelope pentru că erau bune. În general, principalul criteriu de cumpărare a unor „gume” vechi este adâncimea benzii de rulare. Cu cât e mai adânc şanţul, cu atât mai bine. Are „carne”, ce mai contează? Păi contează, cauciucul îmbătrâneşte.
Dacă arată ca unul nou, nu înseamnă că e nou. Chiar dacă nu a fost folosit niciodată. Spre exemplu, roata de rezervă. Anvelopa stă ani întregi în portbagaj. Imaginaţi-vă cum e vara. Ca un cuptor. Acel cauciuc, copt, poate fi mai prost decât cel cu care rulaţi. Amintiţi-vă că anvelopele îmbătrânesc, chiar şi atunci când nu sunt folosite, când vă aflaţi în faţa unei anvelope „noi-no