TRW Automotive, unul dintre liderii furnizorilor de servicii pentru sisteme de siguranţă ale maşinilor, lucrează la un proiect care ar putea schimba radical percepţia asupra airbag-urilor. Iniţial proiectate pe un model Seat, airbagurile exteriare laterale ar putea fi introduse pe modelele de serie de producătorii premium germani, până în 2020, conform Auto Express.
Sistemul este construit astfel încât în cazul unui impact lateral o pernă de aer să iasă automat din pragurile laterale ale maşinii. Airbag-ul ar urma să se activeze în circa 20-30 milisecunde şi să acopere partea inferioară a ambelor portiere. Sistemul ar urma să reducă rănirea pasagerilor în urma unui eventual impact lateral.
"Impactul lateral are încă una din cele mai mari rate în rândul accidentelor rutiere, acesta totalizând 37-40% dintre accidente", a declarat Norbert Kagerer, vicepreşedinte TRW. Oficialul mai spune că perna de aer a fost construită pe o structură mai rigidă şi ar trebui să suporte, în funcţie de sistemele folosite de fiecare producător auto în parte, o presiune mai mare.
Provocări pentru aribag-ul exterior lateral
Noul tip de airbag urmează să fie introdus pe maşinile premium germane, potrivit companiei, însă TRW trebuie mai întâi să răspundă la câteva provocări. Inginerii încearcă încă să găsească momentul optim în care airbag-ul ar trebui să se activeze, pentru a nu fi nici prea devreme, dar nici prea târziu.
Pentru a determina momentul potrivit pentru activarea airbag-ului sistemul ar urma să se bazeze inclusiv pe tehnologia radar şi monitorizarea video exterioară. Proiectul a fost dezvoltat iniţial pe un model Seat, având în vedere că el a demarat în Spania, în urmă cu trei ani.
Perna de aer propusă de cei de la TRW are un volum de 200 litri şi ar urma să aibă dimensiune de 15-20 cm, adâncime, 70 cm înălţime, până aproape de mânerele uşilor şi