Relevanta retelelor sociale pentru consumatori este tot mai putin un subiect de disputa. Integrarea lor in viata de zi cu zi a fost mai intai studiata, apoi acceptata si, in final, transformata in instrument de marketing. Ramane sa vedem ce facem cu retelele sociale la locul de munca: desi inca slab utilizate de catre angajatii din toata lumea, ele pot duce usor la cresterea eficientei unor procese de business si aduc numeroase avantaje in comparatie cu Intranetul.
Aduc retelele sociale valoare adaugata unei companii?
Daca pornim de la premisa ca cele mai bune resurse ale unei companii sunt oamenii ei, atunci o investitie in zone precum eficientizarea proceselor decizionale interne, facilitarea colaborarii intre angajati sau responsabilizarea lor devine un element cheie in cresterea competitivitatii unei companii. De la un mijloc rapid de comunicare si integrator de resurse pentru angajati, scop deservit si de servicii ca Intranetul, retelele sociale interne fac un pas mai departe spre instrumente de empowerment pentru echipa. Posibilitatea de feedback in timp real, reducerea distantei dintre structurile verticale ale companiei, mai multa transparenta si chiar oportunitatea de a standardiza sharing-ul de cunostinte intern sunt compatibile cu obiectivele unei companii adaptate la realitatile pietei.
Yammer, solutia propusa de Microsoft pentru companii
Un exemplu de retea sociala folosita de catre companii la nivel global este Yammer, serviciul lansat inca din 2008. Adoptat de peste 200.000 de companii din intreaga lume, Yammer a fost gandit sa functioneze impreuna cu aplicatiile folosite in mod curent, integrandu-se firesc in ecosistemul de business. Simplu de integrat si de utilizat, Yammer aduce mai multa transparenta si agilitate in procesele de business si asigura un nivel de implicare mai ridicat pentru fiecare membru al echipei