Scris de C.V. - Începând cu 1 septembrie 2013 (dată care coincide cu începutul unui nou an bisericesc), în urma unor frământari interne cunoscute de către comunitatea ecleziastică şi de marea majoritate a clericilor ortodocşi arădeni, aproape întreaga conducere a Permanenţei Arhiepiscopiei Aradului a fost înlocuită.
Înlocuirea s-a efectuat prin decizia I.P.S. dr. Timotei Seviciu, cel care conform Statutului Bisericii Ortodoxe Române este singurul în măsură să facă acest lucru, într-o şedinţă a Permanenţei Eparhiale (Art. 105 alin.1 din Statut), ceea ce înlătură alte speculaţii care spun că revocările şi numirile s-ar fi făcut de către Patriarhia Română.
Nu comentăm aici dacă a fost sau nu a fost oportună schimbarea, nu comentăm nici numele celor care au fost schimbaţi sau care au fost aduşi, decizia fiind în totalitate a chiriarhului, însă se vorbeşte deja despre anumite încălcări ale Statutului B.O.R. vis-a-vis cu aceste schimbări. Astfel, cel puţin în cazul a două numiri în cadrul noii permanenţe există suspiciuni de încălcare a Statutului Bisericii Ortodoxe Române. Şi fiindcă nu dorim să incriminăm pe nimeni de rea intenţie sau de neştiinţă, pentru evitarea unor speculaţii dăunătoare Sfintei Biserici vom prezenta care sunt condiţiile statutare pe care ar trebui să le îndeplinească la numire membrii Permanenţei Consiliului Eparhial (vicar administrativ, consilierii eparhiali, inspector eparhial, secretar eparhial, exarhul, consilierul juridic şi contabilul şef – art. 101 din Statut): „Vicarul administrativ eparhial, consilierii eparhiali, inspectorul eparhial şi secretarul eparhial se numesc pe o perioadă de 4 ani, se reconfirmă şi se revocă de chiriarh într-o sedinţă de lucru a Permanenţei Consiliului Eparhial, tinându-se seama de următoarele criterii: media generală de licenţă în teologie – minimum 8,50; cel puţin gradul II; fără impedimente canonice sa