După cum anunţa de la începutul anului, Primăria Timişoara îşi caută noi administratori pentru cele mai mari cimitire din municipiu. Privaţii care preiau administrarea cimitirelor vor atribui locurile de veci, deşi voci din Consiliul Local susţin că această activitate ar fi trebuit păstrată de una din direcţiile specializate ale Primăriei, nu delegată unor privaţi.
Redevenţă de pornire de 300.000 de lei pe an
Primăria Timişoara a făcut public, zilele trecute, un anunţ de participare privind delegarea gestiunii pentru exploatarea şi întreţinerea cimitirelor umane din Timişoara. Contractul mare este împărţit pe trei loturi, aferente celor trei mari cimitire a căror administrare e concesionată. Este vorba despre Cimitirul din Calea Buziaşului, situat pe strada Stan Vidrighin, cimitirul din Calea Şagului, situat în bulevardul 6 martie, şi de cimitirul de pe strada Rusu Şirianu. „Pentru fiecare din cele trei loturi aferente achiziţiei se va încheia câte un contract de delegare a gestiunii prin concesionare serviciului public de administrare a domeniului public şi privat, având ca obiect prestarea de servicii şi activităţi necesare modernizării exploatării şi întreţinerii cimitirelor din Timişoara”, explică oficialii Primăriei.
Valoarea estimată a redevenţei de la care va porni licitaţia a fost stabilită de către Municipalitate la suma de 300.000 de lei. Suma a fost majorată după ce, la începutul anului, Primăria propunea o redevenţă minimă anuală de 72.000 de lei pe an la fiecare cimitir. Suma a fost considerată mult prea mică de către consilierii P.D.-L., care spuneau atunci că, din informaţiile care se vehiculează prin oraş, suma de 6.000 de lei percepută lunar pentru administrarea unui cimitir o strânge orice administrator în prima zi de lucru, până la ora prânzului.
În cadrul şedinţelor de plen ale Consiliului Local, Primărie