Andrei Condoros este presedintele filialei Vest a Asociatiei Peisagistilor din Romania. A fost ales si vicepresedinte al Federatiei Internationale a Arhitectilor Peisagisti ILFA Europe, functie pe care o va prelua incepand din 2014.
Obisnuim sa spunem ca Timisoara este un oras frumos, al florilor, al rozelor, al parcurilor. Pe ce s-au bazat aceste titulaturi si cat mai sunt de actuale?
S-au bazat pe o organizare foarte judicioasa a spatiului. Orasul Timisoara a fost recunoscut pentru calitatea spatiului urban, care a fost modelat in timp de catre generatiile anterioare, care au avut o oarecare viziune a orasului, una sanatoasa. Infrastructura verde a orasului a fost gandita in contextul infrastructurii construite. Importanta pe care spatiul verde a avut-o atunci, din pacate, nu mai este valabila astazi. Acum se simuleaza, se simuleaza un interes, o cunostinta in domeniu, insa de cele mai multe ori se greseste grav. Se greseste ireversibil, din pacate. Efectiv se distruge mostenirea lasata de generatiile trecute vizavi de parcurile istorice.
Mai este Timisoara un oras al rozelor, al parcurilor?
Ar fi gresit sa spunem ca nu mai este. Mai este, pentru ca inca exista un potential. Timisoara are un peisaj. Cat va mai tine el, cat timp ne mai putem lega de aceasta sintagma… asta chiar tine de administratia publica locala, care ar trebui sa isi revizuiasca strategia.
Candva, Timisoara era printre putinele orase ce puteau fi traversate mergand de la un capat la altul din parc in parc. Cat mai este de actual acest aspect?
Vorbim de o retea a spatiilor verzi, de o promenada de-a lungul canalului Bega, care asa a fost gandit. Astazi este un spatiu fragmentat, pentru ca in momentul in care s-au construit podete, pasarele sau pur si simplu s-a regandit infrastructura rutiera a orasului, acest spatiu a fost conditionat. Practic, nu se poate circu