În data de 3 octombrie 2013, Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţionala a Sindicatelor Portuare au avut o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, şi cu subsecretarul de stat, Constantin Matei, pe tema deficienţelor constatate în actul de administrare a Portului Constanţa.
Dorinţa Organizaţiei patronale "Operatorul Portuar" şi a Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare era identificarea unui numitor comun cu reprezentanţii statului, în sensul rezolvării problemelor legate de administrarea Portului, pe linia interesului naţional şi a Comunităţii Europene, având la bază criterii de importanţă economico – financiară şi geostrategică. Astfel, în cadrul întâlnirii s-a propus Ministrului Transporturilor un mecanism de largă consultare şi transparenţă în adoptarea deciziilor în acest sector de activitate.
În urma discuţiilor s-a convenit ca până la sfârşitul acestei săptămâni să se întocmească un plan de urmat în vederea conturării unui proiect de management unanim acceptat în legătura cu Portul Constanţa.
Deşi întâlnirea trebuia să aibă loc în cursul zilei de vineri, 11.10.2013, reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au mai putut fi contactaţi. Organizaţia patronală "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare constată că reprezentanţii Ministerului Transporturilor, în frunte cu doamna ministru Ramona Mănescu, nu au respectat termenii stabiliţi.
Organizaţia patronală "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare atrag atenţia asupra dezinteresului manifestat de reprezentanţii statului dar şi a administrării de tip feudal a acestui obiectiv de importanţă strategică naţională şi internaţională. Din acest moment, Comunitatea Portuara - care nu se identifica cu Administraţia Portului Constanţa (APC), Autoritatea Navală Română (ANR), Primăria Municipiului Con