Eugenia Voda, realizatoarea emisiunii "Profesionistii" de la TVR, a trimis o scrisoare deschisa Consilului National al Audiovizualului, intitulata "De ce e 'bun pentru Romania' un Lac Otravit, mai mare decit Monaco?", in care solicita "stoparea imediata si totala a reclamelor legate de Rosia Montana, care au invadat audiovizualul romanesc".
Eugenia Voda afirma in ceea ce numeste o "plangere deschisa" ca aceste reclame contravin dispozitiilor legale privind informarea corecta a publicului."
Aceasta vorbeste despre un "veritabil dezmat publicitar, generator de confuzie", care trebuie oprit.
"Aceste reclame contravin dispozitiilor legale privind informarea corecta a publicului. Pina si la reclamele unor medicamente care se elibereaza fara reteta, privitorul e avertizat obligatoriu: 'Cititi cu atentie prospectul'. Pe cind la reclamele asa-zisului 'minerit modern', nu! El e 'BUN PENTRU ROMANIA' se repeta in diverse feluri, pe mai toate canalele, in nestire, insotit de somatia 'Spune Da mineritului!', ca intr-un fel de referendum privat, al unui stat in stat! Iar pe internet, de mii de ori, pe orice ai da click, orice ai cauta - un film, un autor, un bilet de avion, o reteta de bucatarie, orice -, ti se infige in ochi, zbang!, 'Spune Da mineritului!'... Intr-un fel, e de inteles: pe seceta asta, nici banii RMGC nu au miros. Si totusi, cind e vorba de un subiect care a ravasit Romania, si care e inca in dezbatere nationala, nu credeti ca ati putea gasi modalitatea legala de a stopa tot acest veritabil dezmat publicitar, generator de confuzie?"
Mai mult, realizatoarea emisiunii de interviuri de la televiziunea nationala afirma ca "printre altele, toata aceasta lunga poveste, ¬Rosia Montana¬, e un exemplu de umilire publica a profesionistilor, care nu au un cuvint hotaritor si limede de spus, acoperiti fiind de harmalaia politicie