Grup Feroviar Român (GFR) a cerut Ministerului Transporturilor să facă public contractul de pentru vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la CFR Marfă.
Pentru a se evita un eşec al privatizării, Gruia solicită, de asemenea, implicarea ministrului de resort, Ramona Mănescu.
"În calitate de cumpărător, Grup Feroviar Român, care şi-a îndeplinit până acum cu onestitate şi la termen toate obligaţiile care-i reveneau, consideră că atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natură a-i leza buna-credinţă, interesele şi eforturile financiare pe care le-a făcut pentru succesul acestei privatizări de importanţă strategică pentru statul român. Cu toate acestea, GFR este în continuare dispus să colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica împreună căile legale prin care poate fi evitat eşecul unei licitaţii care ar afecta negativ mediul economic şi ar descuraja investiţiile străine. Grup Feroviar Român contează pe susţinerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situaţii", se arată într-un comunicat transmis de GFR, deţinut de omul de agaceri Gruia Stoica.
GFR consideră că în acest moment, comisia de privatizare invocă termenul de obţinere a avizului din partea Consiliului Concurenţei drept motiv pentru un anticipat eşec al tranzacţiei, pentru a ascunde faptul că în mod flagrant nu şi-a îndeplinit obligaţiile care îi revin.
Gruia Stoica, proprietarul GFR, anunța joi că hotărât să acționeze statul român în judecată dacă privatizarea CFR Marfă eșuează.
Astfel, dacă Ministerul Transporturilor anunță luni, 14 octombrie, data-limită până la care trebuie să aducă banii, că procesul de privatizare a eșuat, GFR este hotărât să-și recupereze pierderile în instanță.
În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie, GFR trebuie să achite întreaga sumă de bani, confo