Pilotul Red Bull Sebastian Vettel s-a impus a cincea oară la rând în Campionatul Mondial de Formula 1, câştigând, duminică, Marele Premiu al Japoniei, dar succesul său de la Suzuka a fost unul în care a trebuit să se întrebuinţeze serios pentru a trece primul linia de sosire.
Plecare din pole position, ritm alert de cursă şi locul întâi fără probleme, aceste era scenariul cu care germanul, aflat aproape de al patrulea titlu mondial consecutiv, îşi obişnuise fanii în acest sezon. Însă în Japonia, Vettel a trebuit să depună ceva efort pentru a câştiga.
Sâmbătă, în calificări, o problemă suferită l-a sistemul KERS l-a privat pe triplul campion mondial de obţinerea primei poziţii pe grila de start. Totuşi, el a fost al doilea cel mai rapid pilot, după colegul său Mark Webber, dar înaintea lui Lewis Hamilton (Mercedes) şi a lui Romain Grosjean (Lotus-Renault), clasaţi pe locurile 3, respectiv 4.
Duminică, la start, Hamilton a încercat să-i surpindă pe piloţii Red Bull, încercând să se strecoare printre ei. Din nefericire pentru pilotul britanic, el a atins cu roata dreapa-spate aripa frontală a monopostului lui Vettel. Cauciucul maşinii Mercedes s-a spart şi Hamilton a mers în trei roţi până la boxe. Avariile suferite l-au făcut pe campionul mondial din 2008 să abandoneze câteva tururi mai târziu.
Profitând de duelul Red Bull-Mercedes, Grosjean i-a depăşit pe cei trei piloţi dinaintea sa şi s-a instalat la conducere, înaintea lui Webber şi a lui Vettel. Francezul nu s-a putut distanţa la mai mult de două secunde şi jumătate de următorii săi, care au primit ordin de la boxe să nu îl atace pe lider, ci doar să păstreze o diferenţă de circa două secunde de el.
Grosjean, Webber şi Vettel s-au îndepărtat constant de restul plutonului şi a devenit limpede faptul că lupta pentru victorie se va da între ei. Grosjean a efectuat primul schimb de p