Omul de afaceri Gruia Stoica, ce controlează grupul Grampet şi compania GFR, desemnată în iulie câştigătoarea licitaţiei de privatizare pentru pachetul majoritar al CFR Marfă şi care trebuie să plătească până mâine 170 de mil. de euro pentru a prelua compania de stat, spune că statul nu şi-a îndeplinit toate obligaţiile faţă de GFR. De partea cealaltă, Ministerul Transporturilor susţine că GFR trebuie să vină cu banii, conform contractului.
Comisia de privatizare este condusă de Cristian Ghibu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.
"Cu regret trebuie să spun că până în ultimul moment, vineri, când am fost convocaţi de urgenţă la minister pentru rezolvarea impasului generat de incapacitatea comisiei de privatizare de a se achita la timp de responsabilităţi, atitudinea comisiei a fost una pe care o considerăm inacceptabilă faţă de un investitor serios. Noi ne-am dus să discutăm şi să căutăm soluţii la problemele vânzătorului, nu ale noastre, iar propunerile care ni s-au făcut sunt absolut inacceptabile şi nu pot fi luate în serios de o companie responsabilă, care a plătit deja 30 de milioane de euro pentru această privatizare", a transmis Gruia Stoica.
Comisia de privatizare a CFR Marfă nu a trimis niciun răspuns la declaraţia lui Gruia Stoica. Până în prezent, nici oficialii Ministerului Transporturilor nu au trimis un răspuns cu privire la declaraţia omului de afaceri.
Vineri, Ramona Mănescu, ministrul transporturilor, spune însă că "ambele părţi şi-au îndeplinit obligaţiile, au făcut demersurile necesare, nu putem vorbi de o vină a cuiva. Este foarte posibil ca acele condiţii suspensive de care vorbea şi domnul Gruia Stoica să nu fi fost îndeplinite nu din vina părţilor, ci din cauze independente de voinţa lor".
La acest moment, singura alternativă pe care o are Gruia Stoica, propri