Astăzi este ultima zi în care Gruia Stoica trebuie să plătească 172 de milioane de euro pentru a deveni proprietarul CFR Marfă. După ultimele declaraţii ale patronului GFR şi ale oficialilor din Ministerul Transporturilor, privatizarea se îndreaptă către un eşec pe care jurnaliştii Adevărul îl analizează la Adevărul Live de la ora 11.00.
Grigore Cartianu şi Liviu Iolu trec în revistă motivele pentru care toate marile privatizări din România din ultimii ani au sucombat înainte de a se realiza. INTRĂ ÎN DISCUŢIE. Accesează modulul Adevărul Live pentru a urmări emisiunea în direct şi pentru a comenta îmtreună cu jurnaliştii Adevărul
Cazurile Oltchim, Cuprumin, şi acum cel al CFR Marfă arată o incapacitate a statului de a vinde marile companii care produc pierderi de zeci de milioane de euro.
În ultimele zile, pe fondul unui eşec iminent al privatizării CFR Marfă, cei mai importanţi oameni în stat s-au acuzat reciproc pentru o ”deraiere” a privatizării celei mai mari companii de transport feroviar din România.
„După ce preşedintele a dat ordin să fie toţi luaţi de DNA, funcţionarii, pe bună dreptate sunt foarte temători”, a declarat Ponta sâmbătă.
„Niciun funcţionar al statului român, niciun membru al Guvernului şi nici chiar prim-ministrul Guvernului României nu trebuie să se teamă de justiţie dacă ştiu că au respectat legea. Dacă, însă, vreun funcţionar, vreun membru al Guvernului sau chiar domnul prim-ministru însuşi a încălcat legea, atunci au toate motivele să fie temători.“, a replicat Traian Băsescu.