Apple a lansat pentru prima dată în istorie două telefoane. iPhone 5s şi iPhone 5c sunt diferite ca preţ şi performanţe, dar paradoxul este că modelul mai scump este în continuare cel mai de succes telefon Apple.
Potrivit AllThingsD, iPhone 5s se vinde de două ori mai bine decât iPhone 5c, deşi dispozitivul al doilea este mai ieftin. Cu toate acestea, nu putem fi surprinşi cu adevărat, pentru că telefonul colorat şi de plastic al Apple este înlocuitorul iPhone 5. Înainte de schimbarea strategiei, telefonul vechi de un an rămânea pe piaţă cu un preţ mai mic şi avea cam acelaşi nivel de vânzări. Pentru Apple, producţia lui iPhone 5c este mai ieftină şi mai rapidă, deoarece înlocuieşte aluminiul cu plasticul.
Un sondaj realizat de Consumer Intelligence Research Partners, 64% din terminalele Apple cumpărate în ultimele zile ale lunii septembrie au fost iPhone 5s, iar iPhone 5c reprezintă doar 27%. Terminalul mai vechi prezent pe piaţă, iPhone 4S, are 9% din vânzări. Diferenţa e mare? Poate, dar iPhone 5c nu ar fi trebuit să întreacă iPhone 5s ca popularitate, deoarece Apple mizează pe veniturile mai mari aduse de terminalul premium.
AllThingsD menţionează că performanţele iPhone 5c nu sunt foarte diferite de cele ale lui iPhone 4S din momentul când iPhone 5 s-a lansat. Poate iPhone 5c e un telefon redesenat, e unul colorat şi are o carcasă de plastic, dar e acelaşi iPhone 5, într-o îmbrăcăminte nouă. Nu ar trebui să fie surprinzător. În momentul debutului, iPhone 5 a avut 68% cotă din vânzări, puţin mai mult decât 5s.
Staţi liniştiţi, Apple face bani
În momentul când Apple va introduce cele două telefoane la cel mai mare operator mobil din lume, China Mobile, lucrurile vor sta foarte bine pentru compania americană, chiar dacă nici acum nu duce lipsă de bani. În septembrie, Apple a primit aprobarea pentru a lucra împreună cu China Mobile, iar