Jean-Paul Commin, unul dintre producătorii filmului de animaţie "Ernest şi Célestine", premiat la Festivalul de la Cannes şi la gala César, a spus, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că vocile au o importanţă vitală în animaţie, în acest sens pelicula franceză beneficiind de o "colecţie" de talente.
Lungmetrajul "Ernest şi Célestine/ Ernest et Célestine", regizat de Stéphane Aubier, Vincent Patar şi Benjamin Renner, cu un scenariu semnat de romancierul Daniel Pennac, are în palmares mai multe premii, printre care o menţiune specială la Cannes, în secţiunea Quinzaine des Réalisateurs, dar cea mai importantă distincţie este premiul César pentru cel mai bun film de animaţie, primit anul acesta. Totodată, producătorii filmului speră la o nominalizare la premiile Oscar 2014.
În România, animaţia "Ernest şi Célestine" a fost cea care a deschis cea de-a opta ediţie a Festivalului de Film Anim'est, care s-a desfăşurat în Capitală, între 4 şi 13 octombrie.
Célestine este o şoricică de la orfelinat, unde învaţă constant să se teamă de urşi, inamicul numărul unu al speciei ei. Însă ajunge să se împrietenească fix cu unul dintre ei, muzicianul Ernest - un uriaş blând.
Jean-Paul Commin, unul dintre producătorii studioului de animaţie francez Les Armateurs, care a realizat animaţia de succes "Ernest şi Célestine", a vorbit într-un interviu acordat MEDIAFAX despre unicitatea animaţiei, dar şi despre importanţa vocilor pentru un film de acest tip.
De asemenea, vorbind despre producţia de film din România, acesta a spus că este de părere că "cinematografia română s-a întors în acţiune, s-a întors în viaţa reală".
Prezentăm mai jos interviul acordat MEDIAFAX de Jean-Paul Commin:
Reporter: Animaţia "Ernest şi Célestine" prezintă o poveste frumoasă despre prietenie, între două personaje cu totul distincte - ursul şi şoricelul. Este o animaţ