Ministrul liberal susține că ministerul Transporturilor s-a achitat de îndatoririle ce îi reveneau.
Ministrul Transporturilor Ramona Mănescu a declarat că Grup Feroviar Român ar fi putut plăti luni ultimii bani pentru privatizarea CFR Marfă.
„Cumpărătorul ar fi putut plăti astăzi, renunţând la condiţiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de condiţii la care s-a făcut referire: finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra societăţii la data semnării contractului, condiţie îndeplinită de vânzător, o altă condiţie suspensivă se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurenţei, aceasta fiind exclusiv în sarcina cumpărătorului, care ar fi putut face notificare imediat după ce a câştigat licitaţia (luna iunie 2013 - n.r.), însă a făcut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (începutul lunii septembrie 2013 - n.r.), şi aceasta doar după ce a fost notificat de comisia de privatizare”, a declarat ministrul liberal, citat de Mediafax.
Cât despre a treia condiție, obţinerea de către vânzător de la finanţatorii interni şi externi ai CFR Marfă a acordului de modificare a structurii acţionariatului companie,i Mănescu a afirmată că toate notificările au fost trimise la timp de comisia de privatizare, dar nu toate băncile au dat aviz favorabil. Ministrul a arătat că, în aceste condiții, s-a aplicat prevederea din contract care stipulează că acordul se desființează dacă în termen de 60 de zile nu sunt îndeplinite condițiile acordului.
Ramona Mănescu a mai spus că în acest moment Comisia de privatizare și consultantul analizează oportunitatea reținerii garanției depuse de GFR, în valoare de 10 milioane de euro. Procesul de privatizare va fi reluat.
Grupul Feroviar Român susține că privatizarea a eșuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acțio