Romania are nevoie sa recupereze decalajele mari din Infrastructura (in special cai rutiere si feroviare, dar si utilitati), Sanatate, Educatie, Dezvoltare Regionala si Urbana, Energie, Restructurarea capacitatii de administrare guvernamentala si consolidarea institutiilor statului, iar, pe langa autoritatile centrale, un rol esential il va avea si initiativa municipalitatilor in scopul promovarii unor astfel de proiecte de modernizare prin absorbtia fondurilor comunitare la nivel local si regional.
Potentialul este urias pentru astfel de proiecte numai daca ne gandim la fondurile structurale alocate Romaniei si la fondurile de coeziune planificate a urma pana in 2020. Perioada care va urma va reprezenta una dintre cele mai mari provocari pentru sectorul public, avand in vedere ca guvernul si autoritatile in general incep in sfarsit sa fie judecate dupa criterii de eficienta economica, transparenta si performanta durabila in imbunatatirea serviciilor publice.
In acest context, Parteneriatele Public-Private raman instrumente complementare complexe, de anvergura si care angajeaza resurse multiple, fiind o solutie eficienta de implementare a unor proiecte de interes public, a caror dezvoltare si modernizare nu ar fi posibila fara contributia experientei si capacitatilor investionale private. Din perspectiva investitorilor, conteaza transparenta procedurilor si dialogului cu autoritatile publice, stabilitatea legislativa si dezvoltarea economica, eficienta procesului competitiv, precum si o selectare avizata a proiectelor pe criterii de oportunitate si sustenabilitate.
Privind la experienta altor state europene cum ar fi Marea Britanie, Australia, Germania, Italia, este clar ca formula PPP este o reteta de succes cu beneficii palpabile pentru toti participantii - autoritatile care pot astfel pune in practica proiecte de dezvoltare indispensabile p