Cel mai mare transportator de marfă pe calea feroviară din ţară, compania de stat CFR Marfă, cu afaceri de 220 mil. euro şi 8.000 de angajaţi, a intrat pe lista privatizărilor eşuate odată cu nefinalizarea vânzării şi desfiinţarea contractului semnat, alături de producătorul Cupru Min, pe care statul a încercat să îl vândă în prima parte a anului trecut, şi combinatul chimic Oltchim, a cărui vânzare a eşuat tot anul trecut.
„Aceste eşecuri reflectă incapacitatea administraţiei publice de a duce la bun sfârşit ceva serios. Lipsa de competenţă este dublată de clientela politică“, este de părere Doru Lionăchescu, preşedintele casei de investiţii Capital Partners.
În opinia sa nu există o voinţă şi o dorinţă reală din partea clasei politice pentru reuşita unor privatizări („privatizarea nu este o soluţie asumată politic“), structura de privatizare este greşită şi există o lipsă de înţelegere a modului în care trebuie să se deruleze un astfel de proces.
Ieri, oficialii Ministerului Transporturilor, în subordinea căruia se află CFR Marfă, nu au făcut declaraţii cu privire la procesul de privatizare.
Singura declaraţie din partea oficialilor administraţiei a fost cea de luni seară, prin care Ramona Mănescu, ministrul transporturilor, transmitea că ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate şi că procesul de privatizare va fi reluat. Pe de altă parte, Gruia Stoica, proprietarul firmei GFR, desemnată câştigătoare în procesul de privatizare şi care trebuia să plătească până luni 170 de mil. de euro pentru a prelua compania de stat, arăta că, dimpotrivă, vânzătorul nu şi-a îndeplinit toate obligaţiile.
Gruia Stoica a susţinut din nou aseară că firma sa a îndeplinit toate obligaţiile legate de contract, dacă că vânzătorul l-a pus în imposibilitate de a plăti întrucât nu şi-a îndeplinit partea sa de obl