F64 împlineşte 12 ani de activitate, timp în care retailerul a devenit lider pe piaţa foto-video din România, în special datorită vânzărilor de aparate DSLR. Viitorul ar putea fi însă diferit, o dată ce DSLR-urile sunt ameninţate de tehnologia mirrorless, iar smartphone-urile ar putea înlocui treptat aparatele foto compacte.
Cu trei centre în Capitală şi un magazin online, F64 şi-a consolidat poziţia pe piaţă anul trecut, când a ajuns la o cifră de afaceri de 18 milioane euro, iar vânzările ar putea creşte cu până în 10% şi anul acesta, potrivit lui Marian Alecsiu, asociat fondator. "Românii cumpără cel mai des accesorii din magazinul nostru, însă dacă vorbim de aparate, atunci cele mai vândute produse rămân DSLR-urile."
Anul acesta o creştere majoră resimţită pe piaţă au avut-o acesoriile şi aparatele mirrorless. În cazul F64 creşterea a fost de 70% pentru mirrorless-uri (aparate foto fără oglindă, care combină caracterul compact cu performanţele unui DSLR). De asemeni terminalele inteligente precum tabletele sau smartphone-urile au început şi ele să atragă clienţii de aparate foto.
„În ultimii ani, preferinţele românilor în materie de fotografie s-au schimbat o dată cu tehnologia. Astfel, compactele entry şi mid nu mai au viaţă lungă, trendul fiind ca acestea să fie înlocuite de smarphone-uri performante şi DSLR-uri. Deşi noi credem că în viitor mirrorless-urile vor înlocui DSLR-urile, achiziţiile clienţilor noştri spun altceva, DSLR-urile fiind în continuare cea mai achiziţionată categorie de aparate foto. Dar acest lucru nu infirmă faptul că piaţa de mirrorless este în creştere”, a declarat Daniela Becheru, Asociat fondator F64.
Sfârşit de an cu lansare de servicii din telecom
O noutate anunţată de Marian Alecsiu, cu ocazia aniversării celor 12 ani de existenţă a F64, este introducerea serviciilor oferite de operatorii din telecom, p