Europa este una dintre pieţele majore în care motoarele diesel au căpătat o cotă tot mai mare, de la un an la altul, în prezent 55% din maşinile Europei funcţionând cu motorină. Totuşi dominaţia diesel ar putea lua sfârşit din cauza tehnologiilor tot mai scumpe şi a reglementărilor drastice impuse de UE, potrivit Autocar.
Una dintre principalele probleme pe care o văd liderii din domeniul auto este creşterea preţului la motorină. În condiţiile în care motorina devine cel mai vândut combustibil, cererea tot mai mare de pe piaţă ar putea duce la creşterea preţului acestui combustibil. Astfel, ceea ce analiştii preconizau, s-ar putea întâmpla şi anume redobândirea supremaţiei de către motoarele pe benzină până la sfârşitul acestui deceniu.
Joe Bakaj, managerul de produs al Ford Europa, spune că va deveni din ce în ce mai greu să aduci un motor diesel în limitele de poluare prevăzute de norme precum Euro 6 sau viitorul Euro 7. El pune acest lucru în contextul capacităţiilor rafinăriilor europene, în scădere, astfel că perspectiva asupra viitorului diesel devina una sumbră.
“Europa exportă foarte mult combustibil către SUA, dar dacă cererea va scădea o mare parte din capacitate va fi scoasă din sistem, ceea ce ar putea duce la creşterea preţurilor pentru diesel”, declară Bakaj. El mai este de părere că deşi tehnologiile folosite de motoarele pe benzină au rămas cu trei ani în urma dieselurilor, alinierea benzinarelor la noile norme de poluare rămâne în continuare varianta mai ieftină. În plus el crede că în scurt timp benzinarele vor reuşi să ajungă din urmă dieselurile.
Klaus Schmidt, director al tehnologiilor pentru Qoros, noul brand chinezesc, cunoscut mai ales ca fost şef al diviziei M BMW, crede de asemeni că dieselurile vor cunoaşte un declin în Europa pe fondul noilor reglementări.
Germania poate face jocurile
Frecvent dezbătută