Guvernul Ponta pregăteşte relansarea privatizării companiei de stat pentru lunile viitoare. Preţul ar putea creşte. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Ministerul Transporturilor (MT) va relua, cel mai probabil, lunile viitoare, privatizarea CFR Marfă, iar acum câteva zile o comisie condusă de Horaţiu Buzatu, formată din 14 oameni, a fost trimisă să verifice activitatea companiei de la 1 ianuarie 2013 până în prezent, au declarat surse pentru EVZ. Horaţiu Buzatu este fost secretar general adjunct în cadrul MT şi are susţinerea PNL.
Deşi rezultatele financiare ale CFR Marfă nu au fost făcute publice, compania ar fi realizat profit în ultimele 2-3 luni, ceea ce trebuie în mod normal să crească preţul de vânzare. Informaţiile ne-au fost de altfel confirmate şi de reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor: "a fost o profitabilitate generată de contracte noi câştigate de CFR Marfă sau, mai bine zis, de contracte recâştigate". O creştere de preţ nu ar conveni însă Guvernului, care nu a reuşit să realizeze vânzarea nici pentru circa 200 de milioane de euro, susţin surse din cadrul sindicatelor CFR. Potrivit acestora, anumite elemente din evoluţia din ultimul timp a companiei ar fi făcut din managerul privat al companiei, directorul general Alexandru Drăghici, o persona non grata în ochii unora din oficialii ministeriali. Reprezentanţii MT citaţi mai sus nu ne-au confirmat însă informaţia.
Amânare eşuată
Până acum au existat două încercări ale Comisiei de Privatizare de a prelungi termenul de vânzare a companiei, în procesul încheiat acum două zile. Prima viza extinderea termenului în februarie 2014, iar ultima până în decembrie 2013, propunere neaprobată de Executiv. Cum rămâne cu garanţia
Gruia Stoica, patronul Grup Feroviar Român, compania care a câştigat licitaţia pentru CFR Marfă, a declarat ieri că, dacă se reia privatizarea, va participa din nou. M