La două zile de la eşecul celei de a doua tentative de a vinde pachetul majoritar al transportatorului de marfă pe calea ferată CFR Marfă, guvernul solicită reluarea procesului şi continuarea discuţiilor cu FMI, faţă de care România şi-a asumat această privatizare.
Pe de altă parte, Gruia Stoica, proprietarul firmei desemnate câştigătoare a licitaţiei de privatizare în iunie anul acesta, care a plătit un avans de 30 mil. euro în încercarea de a prelua compania, fără să achite însă restul sumei de 170 de mil. de euro pentru finalizarea tranzacţiei, aşteaptă să îşi recupereze banii şi spune că „nu avea baza legală pentru a plăti“ diferenţa de preţ, dat fiind că vânzătorul reprezentat de Ministerul Transporturilor nu a îndeplinit toate obligaţiile.
Până la închiderea ediţiei ZF, Transporturile nu au transmis niciun răspuns la solicitarea ZF cu privire la ce urmează să se întâmple cu CFR Marfă şi nici consultanţii statului în acest proces, asocierea formată din Deloitte şi casa de avocatură Muşat şi Asociaţii, plătiţi cu circa 570.000 de euro de stat.
„Vreau să vă rog să aplicaţi legea, să continuaţi discuţiile cu cei de la FMI şi astăzi, după ce prezentaţi guvernului informarea cu finalizarea procedurii iniţiale, să porniţi, practic de azi, de mâine, procedurile pentru o nouă privatizare, de data aceasta fără a ne mai bloca nici CSAT-ul, nici declaraţii, nici să mai fie speriate băncile sau funcţionarii“, a transmis premierul Victor Ponta ministrului transporturilor (Ramona Mănescu), în şedinţa de guvern de ieri, citat de Mediafax.
Aceasta este a doua tentativă de privatizare ce eşuează, după ce în prima tentativă statul i-a descalificat pe toţi cei trei jucători înscrişi (americanii de la Omnitrax, Transferoviar Grup şi GFR) din cauză că nu aveau documente complete.
Termenul de finalizare pentru a doua tentativă de privatizare a fost