Ambiţiile şi orgoliile blochează învăţământul preuniversitar. Cu consecinţe dramatice în privinţa evoluţiei şi dezvoltării sale, în proiectarea traseului educaţional al copiilor şi, mai ales, în privinţa formării profesionale, care stă la baza unei pieţe a muncii atractive şi competitive.
În paradigma generată de conducerea ministrului Andronescu am ajuns la:
- Ultimul sau ultimele locuri pe care se plasează învăţământul românesc în clasamente internaţionale;
- O acută lipsă de specialişti şi meseriaşi necesari unei economii competitive şi atractive în ochii investitorilor români şi străini;
- Abandon şcolar masiv, anul aceste 30%, la trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a;
- Absenţa unui curriculum adecvat noilor realităţi economice şi sociale, globalizării şi crizelor de tot felul care ne încearcă;
- Lipsa unui sistem de evaluare standardizat şi unitar la nivel naţional;
- Absenţa motivării salariale, legată de performanţă şi rezultatele muncii;
Cel mai mare blocaj se referă la structura şi arhitectura învăţământului preuniversitar.
În loc să lase Legea Educaţiei Naţionale să-şi producă efecte într-un număr de ani, în decembrie 2012 Guvernul României a mutilat-o prin Ordonanţe de Urgenţă, a creat un haos legislativ pentru ca nimeni nu s-a preocupat să pună în acord articolele modificate cu restul legislaţiei.
În momentul de faţă se contrazic articolele între ele, se împiedică proiectarea unui arhitecturi curriculare, a unei hărţi a competenţelor aşteptate de la elevi, Învăţământul Tehnico-Profesional nu are direcţie de evoluţie, dat fiind că elevii care nu se simt în stare să urmeze liceul abandonează şcoala după clasa a VIII-a, pentru că nici Şcoala profesională nu-i poate primi fără clasa a IX-a. E un haos total.
Unde va fi clasa a IX-a?
Declaraţiile ministrului Pricopie, cu privire la