"Bistriţa Business este un proiect prin care noi ne dorim să organizăm o serie de evenimente despre mediul de afaceri, despre ceea ce înseamnă provocarea, oportunităţile şi problemele pe care le are mediul de afaceri la ora actuală, din cauza contextului economic în care ne aflăm. Am invitat în această seară, alături de noi, oameni care să povestească şi să descrie ce înseamnă motivaţie, ce înseamnă competiţie, ce înseamnă valoare, într-un mediu în care competiţia este tot mai grea. În mediul de afaceri valoarea banului, valoarea succesului înseamnă, de fapt, performanţă financiară", a spus Gabriela Montoiu, managerul Prompt Communication, unul dintre organizatorii acestui proiect.
Au urmat apoi prezentări despre economie, despre ce trebuie să facă o companie în momente de criză, despre succesul în afaceri dar şi despre comunicare şi leadership. Economistul Radu Soviani a prezentat studiul "Creştere economică şi investiţii”, un studiu despre nivelul la care se află România comparativ cu alte ţări europene dar şi despre prognoza pe următorii ani.
Fostul director al Teraplast, Emanoil Viciu a vorbit despre "Comportamentul firmelor în perioadă de criză". "Criza, toată lumea vorbeşte de criză. Eu aş spune că este ceva general, criza este ceva cu care trebuie să ne obişnuim, ca şi soţia. Asta este şi criza, trebuie să ne obişnuim cu ea, să o acceptăm, să îi cunoaştem efectele, să îi cunoaştem şi influenţele şi să reacţionăm", a spus Emanoil Viciu. Acesta a mai spus că cea mai gravă criză cu care ne confruntăm acum este criza de resurse.
Au mai fost prezentate temele "O altă viziune" – Marius Cotor (Leoni), "Dezvoltarea afacerilor în acord cu Programul Naţional de dezvoltare rurală" – Emil Iugan, "Valoarea emoţională a banilor" – dr. Cristian Andrei, "Strategia de comunicare în business