Atat Demetriade cat si Dan Pascariu au fost invitati luni la sediul Ministerului Transporturilor, unde li s-a transmis ca prelungirea mandatului belgianului Christian Heinzmann este o chestiune care e deasupra managementului corporatist, existand presiuni diplomatice care impun mentinerea acestuia in functie, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate discutiilor. "Daca nu sunteti de acord cu prelungirea mandatului d-lui Heinzmann, va astept demisiile", li s-a transmis celor doi. Urmarea: Demetriade si-a depus-o imediat iar Pascariu va fi demis. In locul lor vor fi pusi oameni care sa prelungeasca mandatul belgianului, au mai spus sursele citate.
Potrivit unor apropiati ai situatiei, Ministerul Transporturilor a incalcat grav articolul 4 din OUG 109/2011, dovedind ca nu este interesat sub nicio forma de managementul privat al TAROM. "Nu stiu daca Belgia, Olanda si chiar Marea Britanie au facut aceste presiuni, dar ele au fost invocate", mai spun sursele noastre.
Potrivit acestora, discutia de luni dintre minsitrul Transporturilor si Demetriade a fost prima de la venirea noului ministru. Mai mult, Demetriade i-ar fi prezentat ministrului un raport cu motivele pentru care mandatul lui Heinzmann nu poate fi prelungit. In schimb, li s-a cerut demisia.
Nicolae Demetriade si-a dat demisia din functia de administrator - director executiv al Tarom, dar si din Consiliul de Administratie al companiei aeriene nationale, anunta Mediafax.
El invoca aplicarea prevederilor ordonantei privind managementul privat la Tarom, afirmand ca aceasta a fost "o iluzie".
"Aplicarea OUG 109/2011 a fost doar o iluzie", a declarat Demetriade pentru Mediafax.
Intrebat daca a demisionat doar din functia de director executiv, sau si din Consiliul de Administratie, Demetriade a raspuns: "Din toate".
CA-ul Tarom a hotar