Costul final al unui troleibuz asamblat la Chişinău la întreprinderea municipală „Regia Transport Electric“, pe baza caroseriei în complet furnizate de către Uzina „Belcommunmash” din Minsk, Belarus, a ajuns la 152.000 de euro, cu o mie mai mult decât era la începutul anului.
Administraţia Capitalei susţine însă că acest cost este totuşi mai mic, decât dacă s-ar cumpăra troleibuze gata asamblate. "Rezultatul licitaţiei publice pentru achiziţionarea troleibuzelor, organizate recent de Direcţia transport electric din municipiul Bălţi, câştigătoare a fost desemnată la fel compania „Belcommunmash“ din oraşul Minsk. Producătorul belarus a propus preţul de 159.000 de euro pentru fiecare unitate de transport“, anunţă într-un comunicat Primăria municipiului Chişinău.
Totodată în comunicat se menţionează că celelalte companii participante la procedura de achiziţie a troleibuzelor, au prezentat următoarele oferte: „City Transport Group“ (Ucraina) - 170.000 de euro pe unitate; „Trolza-Market” (Federaţia Rusă) - 175.000 de euro pe unitate şi „Youngman” (China) - 164.000 de euro.
"Troleibuzele asamblate la Chişinău, cu aceeaşi parametri tehnici, sunt mai avantajoase din punct de vedere economic, în raport propunerile altor producători“, concluzionează administraţia capitalei.
Un control efectuat de Curtea de Conturi arata că troleibuzele „ieftine“ asamblate la Chişinău s-au scumpit într-un an cu circa 20.000 de euro - de la 132.000 în mai 2012 la 151.000 de euro la începutul lui 2013.
De vină ar fi autorităţile publice din Chişinău şi Regia Transport Electric care au purces la implementarea proiectului fără a dispune de pârghii de reglementare şi eficientizare a costurilor, susţinea Sergiu Ştirbu, şef de direcţie în cadrul Curţii de Conturi.