Gara din Bistriţa a fost dată în folosinţă în 1886, odată cu linia ferată Bistriţa-Beclean. Aceasta a mai fost renovată ultima dată când şi-a sărbătorit centenarul în 1996, iar la 127 de la inaugurare aceasta îşi schimbă din nou faţa.
În anul 1886 a fost pusă în funcţiune cale ferată de la Dej către Bistriţa, în acelaşi an fiind inaugurată şi Gara Bistriţa. Scopul său a fost de a dezvolta exploatarea zăcămintelor de fier de la Rodna. Cum la momentul construirii acestei căi ferate Transilvania aparţinea de Regatul Ungariei, guvernul ungar a acordat permisiunea de a se construi o cale ferată, care să plece din Beclean şi să ajungă la Rodna.
În primă fază, calea ferată a fost administrată şi exploatată de compania feroviară locală Naszódvidéker, ulterior fiind „naţionalizată” şi trecută în administrarea companiei feroviare ungare de stat MÁV.
Timp de 100 de ani clădirea care adăposteşte Gara Bistriţa nu a avut parte de renovări majore, ultimele modificări fiind făcute în anul 1996, când şi-a sărbătorit centenarul. Atunci s-au făcut mici modificări în casele de bilete şi la sala de aşteptare, la recepţia lucrărilor fiind prezent şi Traian Băsescu, pe atunci ministru al Transporturilor.
În 2007 s-a îmbunătăţit puţin şi situaţia trenurilor, câteva garnituri de pe ruta Cluj-Napoca –Bistriţa fiind dotate cu automotoare aduse din Franţa şi Luxemburg. Tot atunci au fost schimbate şi vagoanele degradate.
În acest moment, Gara Bistriţa se află într-un amplu proces de modernizare, care a presupus refacerea totală a unei clădirii a gării, a peronului, modernizarea şinelor de tren, dar şi a zonelor de relaxare din vecinătatea peronului.
Lucrările au început la sfârşitul iernii anului trecut, valoarea contractului ajungând la 8,5 milioane de euro. Aceasta ar urma să fie finalizată anul acesta. Printre lucr