Plecând de la premisa că numărul mare de şomeri cu studii superioare din spaţiul european indică disfuncţionalităţi între oferta educaţională universitară şi cerinţele pieţei muncii, Parlamentul European ia în discuţie posibilitatea elaborării unei strategii de regândire a sistemului educaţional în spaţiul european. În ideea unei colaborări mai strânse cu viitorii angajatori ai studenţilor.
O problemă în tot spaţiul U.E.
Parlamentarii europeni au luat în discuţie zilele trecute posibile strategii de regândire a sistemului educaţional european, constatând că sunt mulţi tineri educaţi şi fără loc de muncă pe de o parte, şi angajatori care au dificultăţi în găsirea angajaţilor potriviţi, pe de altă parte.
Eurodeputatul slovacKatarína Nevedalova a întocmit un raport referitor la regândirea educaţiei în spaţiul european, care a fost adoptat la sfârşitul săptămânii trecute de Comisia pentru Cultură a Parlamentului European. Potrivit acestui raport, principala slăbiciune a sistemelor educaţionale europene este aceea că nu corespund cerinţelor de pe piaţa muncii. Astfel, chiar dacă există un număr foarte mare de absolvenţi, în acelaşi timp există şi un număr foarte mare de şomeri (rata şomajului în spaţiul european, în rândul tinerilor cu vârsta sub 25 de ani este de 23,5 % deşi, în acelaşi timp, peste două milioane de posturi vacante nu pot fi ocupate). Documentul adoptat de Parlamentul European recomandă ca tinerii să-şi aleagă cu mai multă responsabilitate studiile pentru ca acestea să răspundă cerinţelor pieţei la momentul la care ei vor absolvi. În contextul actual al îmbătrânirii populaţiei, raportul observă o necesitate sporită de personal medical.
Deşi se estimează că, în doi ani, U.E. va avea nevoie de un milion de muncitori în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, în momentul de faţă nu exi