Bombardată puternic în octombrie 1944 de către trupele germane a fost refăcută între anii 1950-1953, iar acum se află în modernizare. Este vorba despre Gara Arad. Lucrările la clădirea gării din Arad, unicat în peisajul arhitectural românesc, au început în anul 1905.
Clădirea actuală a gării este cea de a treia, construită după planurile arhitectului arădean Ludovic Szantay.
Primul tren care a circulat în Arad a fost în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokokoshaza – Curtici - Arad. Între 1869 şi 1871 se construieşte calea ferată Arad - Timişoara în lungime de 55,6 km, linie deschisă în data de 6 aprilie 1871.
În acest context, în urmă cu câţiva ani Aradul a primit şi o locomotivă, prototipul seriei 131.001, care a intrat în patrimoniul Prefecturii Arad şi care este reabilitată la SC Astra Vagoane Călători SA. La aniversarea de 100 de ani de existenţă când lovomotiva a fost montată în faţa gării a avut loc şi lansarea lucrării Monografia Staţiei CFR Arad, autor Radu Belu din Braşov, dar şi o prezentare a inginerului Valentin Ivănescu intitulată „Călătorie în timp”.
Radu Belu a vorbit atunci despre unele evenimente care au avut loc pe peronul gării. „Această gară a fost cea de-a treia a Municipiului Arad. Când s-a construit ea a fost un fel de oglindă a dezvoltării industriale. Gara în tot ansamblul ei este una din cele mai bine păstrate din România. Gara a fost bombardată, în special aripa vestică. Nu doar clădirea, ci şi liniile au avut de suferi, ele au fost apoi reaşezate. Peronul staţiei Arad a trăit momente triste de-a lungul istoriei. Gândurile mă duc spre oamenii nevinovaţi care fiind arestaţi de pe acest peron au fost transportaţi noaptea la diferite închisori din ţară, de unde mulţi nu au mai reuşit să se întoarcă la Arad. De pe acest peron trupele horthyste au dus sute şi poate mii de evrei nevionvaţi în lagărele h