Black Friday, celebra zi a reducerilor de la final de noiembrie, este mult diferita in Romania fata de SUA, un aspect fiind spre exemplu ca in Romania retailerii cumpara special produse pentru aceasta zi, in timp ce in SUA stocurile exista deja, a spus Lucian Radulescu, country manager Sony Romania. Sony si alte mari companii se gandesc la o noua zi pe ideea "Black Friday", care sa se numeasca altfel si sa aiba loc in februarie sau martie cand toti jucatorii din piata isi innoiesc gama si le-ar prinde bine sa scape de stocuri, a mai spus el, la un eveniment de presa oficialul Sony.
"Black Friday" a fost in ultimii doi ani un fenomen de retail in Romania, s-au starnit controverse, site-urile au "cazut" cu orele, oamenii nu s-au mai culcat deloc in aceea noapte din ultima decada a lui noiembrie. Clientii s-au bulucit atat in magazinele fizice, cat si pe site-uri, au fost comunicate vanzari de multe milioane de euro, iar cumparatorii s-au ales unoeri cu ce si-au dorit, alteori cu ce s-a nimerit, in alte cazuri nu au mai prins nimic. Anul acesta "Black Friday" va fi pe 29 noiembrie.
Seful Sony Romania a vorbit - intr-o discutie la finalul evenimentului de lansare ale noilor produse din gama VAIO - despre "Black Friday", diferentele dintre Romania si SUA si despre dorinta de a se crea o noua mare zi de reduceri, insa la inceput de an, nu la sfarsit.
"Conceptul de "Black Friday" in Romania, in comparatie cu America, are conotatii diferite. In America se refera practic si la faptul ca, dupa lunile de vara in care nu se face profit, Black Friday e prima ocazie in care se trece pe profit. Pe de alta parte inseamna ca dupa week-end-ul de Ziua Recunostiintei se pregatesc magazinele sa inceapa sezonul de sarbatori prin vinderea modelelor mai vechi. Practic, e ca la haine, reducem preturile la cele mai vechi si acestea se vand pentru a face loc c