Gara de Nord din Timişoara poate concurar, cu mari şanse de izbândă, la titlul de cea mai neîngrijită gară din ţară. O situaţie care nu e de azi, de ieri, ci durează de mai bine de zece ani. Un deputat P.D.L. de Timiş îi solicită ministrului Transporturilor să-i comunice care este motivul pentru care până în prezent ministerul nu a întreprins nicio măsură pentru demararea lucrărilor la acest proiect vital pentru Timişoara.
Cornel Sămărtinean, deputat P.D.L. de Timiş, îi atrage atenţia ministrului Transporturilor – printr-o interpelare parlamentară privind stadiul lucrărilor de reabilitare a Gării de Nord, din Timişoara – că reabilitarea acestei gări ar trebui să fie un proiect prioritar. “Pe raza Sucursalei C.R.E.I.R. C.F. Timişoara există o situaţie deosebită, în Staţia Timişoara Nord, staţie care a făcut parte din proiectul de modernizare a activităţilor comerciale şi reducere a costurilor de întreţinere în cinci staţii, printre care şi Timişoara, având ca sursă de finanţare – BERD. Lucrările au fost demarate în august 2005. Până în august 2007 s-a realizat puţin peste 30% din totalul de executat, deoarece constructorul, Poldmir Construction ltd., din Israel, nu a mai primit de la consultant (Euro Immo Star – Belgia) acceptul de a deconta lucrările efectuate, pe motiv de calitate necorespunzătoare a acestora”, arată Cornel Sămărtimean în interpelarea adresată ministrului Ramona Mănescu.
Acesta mai spune că demararea procedurilor de reziliere a contractului de execuţie s-a decis prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al C.N.C.F.C.F.R. S.A. Bucureşti, astfel încât s-a ajuns la Tribunalul de Arbitraj de la Paris.
În 2011 a fost obţinut acceptul Ministerului de Finanţe pentru prelungirea datei limită de valabilitate a finanţării contractate, până în anul 2013. La începutul anul 2012, însă, mai spune Cornel Sămărtinean, C.N.C.F. C.F.R