Potrivit motivării Curţii de Apel Constanţa
„Potrivit dispoziţiilor art. 248 Cod penal, infracţiunea de abuz în serviciu
contra intereselor publice constă în fapta funcţionarului public, care, în
exerciţiul atribuţiilor sale de serviciu, cu ştiinţă, nu îndeplineşte un act ori îl
îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o tulburare
însemnată bunului mers al unui organ sau al unei instituţii de stat ori al unei
alte unităţi din cele la care se referă art. 145 sau o pagubă patrimoniului
acesteia. Art. 248 ind.1 Cod penal reglementează forma calificată a
infracţiunii de abuz în serviciu, respectiv producerea unor consecinţe
deosebit de grave. Din analiza conţinutului acestei reglementări, reiese că
obiectul juridic principal al acestei infracţiuni constă în relaţiile sociale care
asigură buna desfăşurare a activităţii de serviciu prin îndeplinirea cu
corectitudine de către funcţionarii publici a îndatoririlor lor de serviciu, iar
obiectul juridic secundar este reprezentat de relaţiile sociale cu caracter
patrimonial sau cele privind desfăşurarea normală a activităţii organelor,
instituţiilor de stat ori celorlalte unităţi la care se referă art. 145 cod penal.
Subiectul activ al acestei infracţiuni este unul calificat, prin calitatea de
funcţionar public, în accepţiunea prevederilor art. 147 alin. 1 Cod penal –
orice persoană care exercită permanent sau temporar, cu orice titlu,
indiferent cum a fost învestită, o însărcinare de orice natură, retribuită sau nu,
în serviciului unei unităţi dintre cele la care se referă art. 145 Cod penal. În
speţa de faţă, instanţa constată că inculpatul C.N.D. are calitatea de
funcţionar public, întrucât funcţia sa de preşedinte al Consiliului Judeţean
Constanţa implică exerciţiul autorităţ