Licitaţia pentru construirea şoselei de centură a Bacăului a fost adjudecată de compania turcească Eko Insaat Ve Tic As, care are un portofoliu bogat în Turcia, Bulgaria şi Kazahstan.
Acest obiectiv, realizat şi prin finanţare europeană, este integrat ca parte a viitoarei autostrăzi a Moldovei.
Ruta ocolitoare a municipiului Bacău va avea 30 de kilometri şi face parte din strategia de dezvoltare rutieră a oraşului. Cele patru benzi vor pleca pe două axe.
Prima va trece pe lângă comuna Nicolae Bălcescu şi va duce până aproape de satul Bogdan Vodă, din comuna Săuceşti, având o lungime de 12 kilometri. Cea de-a doua axă va porni tot din comuna Nicolae Bălcescu, însă va ieşi spre drumul care leagă oraşul Bacău de Oneşti.
Valoarea estimată pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Bacău a fost de 591.224.807 lei, fără TVA, însă preţul ofertat de compania turcă a fost de 393,8 milioane de lei. La licitaţie au intrat zece ofertanţi, printre care cei doi regi ai asfaltului din Bacău, Costel Căşuneanu şi Dorinel Umbrărescu.
Pierderea licitaţiei este sinonimă cu începerea declinului lui Umbrărescu, care a depus la Inspectoratul Teritorial de Muncă o notificare de concediere colectivă pentru 1.017 de angajaţi, dintr-un total de 1.140 de persoane angajate la firma Tehnostrade, firmă ce are ca principal obiect de activitate construirea de drumuri.
Şoseaua de centură a Bacăului a fost scoasă la licitaţie în aprilie 2013. Ulterior, au fost evaluate ofertele şi s-au cerut clarificări din partea ofertanţilor. După evaluarea propunerilor tehnice, în cursă au rămas, ca fiind conforme, patru dintre cele zece firme ofertante.
Finanţarea se face prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat.