Guvernul analizează posibilitatea introducerii unei noi taxe pe carburanţii auto. Anunţul a fost făcut de premierul Victor Ponta, care spune că banii încasaţi astfel vor fi folosiţi numai pentru infrastructura rutieră. Numai că o astfel de măsură ar fi în contradicţie cu reglementările UE, care spun că orice taxă trebuie să meargă obligatoriu la bugetul de stat.
În disperarea de a face rost de bani, Executivul se agaţă de orice idee pentru a mai stoarce ceva de la populaţie. Este şi cazul noii taxe pe care Victor Ponta ar vrea să o aplice la benzină şi motorină, în condiţiile în care românii plătesc oricum rovigneta, care este o taxă de drum. „Este o idee mai veche, de când Relu Fenechiu era ministru, de a introduce o anumită taxă pe preţul benzinei şi al motorinei, pentru a alimenta doar fondurile necesare pentru construcţia de infrastructură rutieră, nu ca venituri la bugetul general, ci doar pentru infrastructură. Trebuie să o analizăm. Nu o resping în nici un caz de la început”, a declarat premierul Victor Ponta, la RTV.
Preţul mediu al benzinei de 95 este de 1,257 euro pe litru, cel mai mic din Uniunea Europeană, iar cel al motorinei de 1,32 lei litrul. Taxele percepute de statul român reprezintă, momentan, 49% din preţul la pompă al benzinei şi circa 45% din cel al motorinei.
În prezent, şoferii plătesc rovinietă Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru finanţarea construcţiei şi reparaţiei drumurilor. Odată cu inaugurarea primei autostrăzi realizate în regim de concesiune, şoferii vor plăti şi taxă de autostradă, care se va aplica şi pentru autostrăzile existente.
Ialomiţianu: Nu se poate direcţiona o taxă extrabugetar
O taxă direcţionată extrabugetar nu poate fi implementată întrucât ar fi împotriva reglementărilor UE, a declarat deputatul Gheorghe Ialomiţianu, fost ministru de Finanţe, pentru cotidianul PUTE