In anii 1970, producatorii elvetieni de ceasuri erau pe cale sa iasa din afaceri din cauza faptului ca subestimasera importanta ceasului cu mecanism quartz.
Desi industria si-a revenit de atunci si este prospera, in prezent se confrunta cu o noua provocare tehnologica, de aceasta data din partea "ceasurilor inteligente" introduse de Samsung si Apple, scrie Bloomberg.
La fel ca in urma cu patru decenii, liderii industriei ceasurilor elvetiene nu considera ca noile dispozitive ii ameninta in vreun fel. Conform unui sondaj realizat de Deloitte, o treime dintre ei cred ca ceasuri precum Galaxy Gear de la Samsung nu constituie o competitie pentru produsele lor.
Totusi, industria ar trebui sa se pregateasca pentru ceasurile inteligente, considera Adrian Hofer, partener la Boston Consulting Group din Zurich.
Firma de cercetare Strategy Analytics estimeaza ca vanzarile la nivel global vor atinge 1 milion de unitati in acest an si sapte milioane anul viitor.
De asemenea, Sanford C. Bernstein anticipeaza ca Apple va obtine 2,3 miliarde de dolari pana la 5,7 miliarde de dolari in primul an din vanzarea iWatch-ului.
Cand ceasurile cu quartz, mai ieftine si mai sigure, au intrat in scena in anii 1970, multi le-au abandonat pe cele cu mecanisme vechi. Numarul angajatilor din industrie a scazut de la 90.000 in 1970 la putin peste 30.000 in 1984, iar numarul companiilor s-a redus cu 1.000, la 600 in prezent.
Afacerile vor continua sa mearga bine pentru multi productori elvetieni de ceasuri, deoarece un smartwatch va completa mai degraba o colectie de ceasuri decat va inlocui un Rolex de 5.000 de dolari. Cu siguranta, clientii instariti isi vor permite sa le aiba pe amandoua.
In schimb, branduri mai ieftine precum Swatch si Tissot, cu preturi cuprinse intre 200 si 400 de dolari, sunt ameni